העליון קבע: חוק הנבצרות לא יחול בכנסת הנוכחית

ישראל רובין No Comments on העליון קבע: חוק הנבצרות לא יחול בכנסת הנוכחית

בית המשפט העליון קבע היום בדעת רוב זעום כי יש להורות על דחיית תחולתו של תיקון מס' 12 לחוק-יסוד הממשלה בעניין הסדר נבצרות ראש הממשלה, כך שייכנס לתוקף במועד תחילת כהונת הכנסת ה-26. זאת, בהיותו תיקון פרסונלי מובהק שמהווה שימוש לרעה של הכנסת בסמכותה המכוננת

בית המשפט העליון
בית המשפט העליון צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית המשפט העליון קבע היום בדעת רוב (6 מתוך 11 שופטים) כי יש להורות על דחיית תחולתו של תיקון מס' 12 לחוק-יסוד: הממשלה בעניין הסדר נבצרות ראש הממשלה, כך שייכנס לתוקף במועד תחילת כהונת הכנסת ה-26. זאת, בהיותו תיקון פרסונלי מובהק שמהווה שימוש לרעה של הכנסת בסמכותה המכוננת.

ממלא מקום הנשיא עוזי פוגלמן הסביר כי התיקון "נעשה על מנת לשרת תכלית פרסונלית ברורה ומובהקת – לשחרר את ראש הממשלה ממגבלות שהוטלו עליו בהסדר ניגוד העניינים ולמנוע דיון בבית המשפט בשאלת נבצרותו. כוחה הרם ביותר של הכנסת בכובעה כרשות מכוננת – לכונן את הסדרי החוקה הישראלית, גויס לצורך קידום עניינו האישי של ראש הממשלה".

התומכים לדחייה – ממלא מקום הנשיא פוגלמן, חיות, עמית, ברק-ארז, ברון וגרוסקופף, המתנגדים – סולברג, מינץ, אלרון, וילנר ושטיין.

שר המשפטים יריב לוין: החלטת שופטי בית המשפט העליון לפרסם פסקי דין השנויים במחלוקת קשה אפילו בינם לבין עצמם, תוך כדי שלוחמינו מחרפים את נפשם בחזית, היא מעשה הפוגע באחדות העם המתחייבת בתקופה זו. ראש ממשלה שנבחר באופן דמוקרטי מחליפים בקלפי ולא בפסק דין. הביטול החפוז כלאחר יד של חקיקת הכנסת, הוא הוכחה נוספת לצורך הדחוף לאיזון ממשי בין הרשויות. אי אפשר למנוע מהעם לממש את רצונו בדמוקרטיה מתוקנת ולבטל פעם אחר פעם את החלטות נבחריו.

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי: "בג״צ מתגלה בחוסר היכולת שלו להתאפק, גם כשהוא הופך בכך את עצמו לחוכא ואיטלולא בסגנון של ״הכלבים נובחים והשיירה עוברת״. ולא, השופטים הם חלילה לא כלבים אלא אנשים משכמם ומעלה, גבוהים מכל העם עד כדי ניתוק מוחלט. באמת נראה לכם, שאם בכנסת הזו תחליט היועמ״שית לצאת נגד העם ולהוציא ראש ממשלה נבחר לנבצרות באופן אנטי דמוקרטי ובחוסר סמכות, שמישהו יתייחס אליה? הפסק הזה, כמו גם קודמו, משוללי תוקף, שכן הם סותרים חוקי יסוד שנחקקו בדרך דמוקרטית על ידי פרלמנט נבחר".

השר אופיר אקוניס הגיב ואמר: ״מצער מאוד שכך נוהגים שופטי בית המשפט העליון בעת הזאת. בעוד כוחותינו נלחמים, שכם אל שכם, בכל הגזרות ומזיזים הצידה כל שיקול וכל מחלוקת בזמן מלחמה, פעם אחר פעם עושים את ההפך מפעולות לאחדות העם וחיבור כל חלקיו – אבן יסוד בדרך לניצחון״



0 תגובות